Direktlänk till inlägg 23 januari 2013

Inget liv

Av Renee - 23 januari 2013 10:47

Så känndes det när jag va 15 16 år, jag va annorlunda.. kännde mej inte som andra, jag mådde dåligt och hade massa konstiga tankar , bråkade ofta och spelade tuff, sminkade mej och gick i snygga kläder.. kunde aldrig visa någon att jag var arg lessen eller mådde dåligt..


jag hade kille som då va skolans "TUFFING" och det slutade i ett liv av mycket sår..


det här killen han var rätt blyg och försiktig i början han gav mej saker han behandlade mej som en prinsessa, han kunde nästa lägga sej i en vatten pöl bara så jag skulle haft något tort att gå på.. jag va hans liv hans allt..

 vi vart kära, men tror det va mer en kännsla i mej som ville rädda honom rädda honom från något men än viste jag inte vad..


jag va bara 15 och hur mycket vet man om världen och mäniskor då? 

vi blev ett par, jag fortsatte med mitt hårda yttre fast innerst inne va jag så liten , så rädd..

ju längre tiden gick allt mer förändrades han , han vart lätt arg och han kunde säga åt mej att jag inte fick göra så och inte så, jag började lyssna tog åt mej av hans hårda ord och hans bestämmande sätt, jag slutade att klä mej som jag ville, fick inte gå med huvudet upp för att bemöta andras blikar då nöp han mej gärna i armen , jag blev den där lilla människan som jag va på insidan även på utsidan.. 

dom dagar jag vart fri från honom hävdade jag mej på mina syskon , folk på stan jag kunde ge mej på dom slå dom kalla dom fula saker , allt det där som han gjorde gjorde jag mot dom .. jag hatade hela världen, jag ville säga men kunde inte... jag ville lämna men tycket så synd om honom han va ju så ensam, 

det gick så långt att jag började få stryk, han slog drog mej i håret  tog mitt huvud och slog det i ett marmorbort och hans käre mor kom in i rumet, tänk på att hon är svensk var det enda hon sa innan hon lämnade rumet och stängde dörren, jag som trodde jag äntligen skulle bli räddad.. :( men tårar i ögonen gick jag hem.. kröp ihop i badkaret och då skar jag mej för första gången , det gjorde ont, men inte alls så ont som det gjorde att behålla kännslan innuti..

i 3 år av mitt liv , levde jag med den här killen , men dagen då jag fyllde 18 slog jag tillbax, jag viste när jag laddade och höjde min näve att slor jag inte nog hårt nu då slår han ihjäl mej , men känslan av att ge han den där enda smällen var värt all strykjag fick efter åt , jag bara log innuti och koplade bort smärtan.. fy fan va jag va bra som vågade slå tillbax..


vi va bara barn.. och han kunde göra så.. var är världen på väg ?


sen har vägen inte varit det lättaste efter detta, har valt fel typ av man två gånger innan jag träffade min man som jag nu är gift med och lever med.. är så tacksam att jag får leva med honom, han är den jag alltid behöft jag behöver inte rädda honom, för det är han som räddat mej,


den här killen var den första av dom som slog men inte den sista.. 




// renee


 

 
 
Ingen bild

lingonkaka

23 januari 2013 12:46

Jag var oxå 15 år när jag träffade killen som jag trodde var den rätte. Han var 19 och precis som du skrev så behandlade han mig som en drottning, gjorde allt för mig och sa att han kunde dö för mig. Sakta men säkert tryckte han ner mig, bit för bit. I 10 år levde jag med honom, 10 år som psykiskt misshandlad kvinna (i slutet även en del fysiskt) Den dagen jag lämnade honom glömmer jag aldrig. För att hämnas våldtog han mig, något jag idag ångrar att jag inte anmälde, men jag var rädd. Lyckligtvis träffade jag en annan, flyttade till en annan stad och fick min underbara dotter. Idag är vi inte tillsammans men vi är väldigt bra vänner. Det är skönt att läsa om andra som levt i liknande förhållande och som delar med sig. Det måste uppmärksammas. Allt för många kvinnor lever i tysthet..

Renee

28 april 2013 23:46

♡♥

 
Angela

Angela

23 januari 2013 13:05

Du ska veta att du är väldigt stark som går ut och berättar detta.All styrka till dig. Titta gärna in på min blogg sida..

http://annguttslife

Renee

23 januari 2013 23:30

tack så mycket ;D det ska jag göra:)

 
Nathalie

Nathalie

24 januari 2013 14:31

Vad fint du skriver och formulerar dig. Jag lider med dig ska du veta. Du är sjukt stark som tagit dig ur det förhållandet och faktiskt slog tillbaka. Att du idag står stark är verkligen att vara stark :) Även fast vissa dagar går emot en så är det viktigt att se det lilla. Tur att du har en fin man idag, det är du värd!!!

Massa styrkekramar till dig!

http://www.nessiee.bloggplatsen.se

Renee

24 januari 2013 17:45

tack men det här första förhållandet som jag krivit om är inget mot den smbo jag hade nu före jag träddade min man , tack för alla underbar ord :) och hoppas du fortsätter läsa och följa ska skriva om den sista killen snar tänkte jag men det är en mycket jobbigare bit och det tar så hårt på psyket , men jag ska .. det har jag lovat mej sj, kommer även skriva lite om mina kurser jag fick gå efter misshandeln den sista, för att lära mej att kännan igen sådana människor , blir tyvärr ett mönster som man följer.. tack igen för dina vackra ord dom värmer :) TACK

 
Hanna Ahlström.

Hanna Ahlström.

24 januari 2013 18:32

Jag önskar allt gott till dig, håll dig stark, nu som då!

http://Ahliz.bloggplatsen.se

Renee

25 januari 2013 09:05

Tack goa du :D ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Renee - 28 april 2013 23:49

Hej alla goa läsare .. nu drar jag igång igen. ;-) mitt liv har varit upp å ner , men nu börjar alla bitar falla på platd ska berätta mer i mitt inlägg som blir i morgon.. ;-) ska försöka uppdatera vid 20, 00 varie kväll ;-) ♡ hoppas ni alla fö...

Av Renee - 10 februari 2013 18:18

Hej alla goa läsare.. livet hos oss flyter på bättre än någonsin:D måste medge att det känns toppen Idag har vi bara myst oss, och det har varit toppen ;-) en lugn och härlig söndag:-) I morgon är det ny vecka , och det betyder nya äventyr.. ;-) ...

Av Renee - 1 februari 2013 18:59

Då va jag tillbax igen ;-) känner att jag måste få skriva igen mår så mycket bättre när jag får göra det.. Just nu är jag på jobb men ikväll när jah kommer hem blir det uppdatering om hur veckan sett ut //renee...

Av Renee - 24 januari 2013 17:32

Alergisk mot penselinet, hon var pigg som en lärka på morgonen idag ingen feber inget gnäll jag såg ljuset i tunneln.. sen va det dags för ny dos av pencelinet, 20 min senare hög feber och ont i kroppen, läkarna vill ahd et till att hon får ont i kro...

Av Renee - 23 januari 2013 23:37

orkar inte riktigt varva ner än ,så jag gjorde om min blogg litte :D ligger och funderar på om man skulle göra lite video inlägg, ;) skulle va skit kul om så många som möjligt ställde frågor till mej på bloggen som jag kan ta upp i mina video inl...

Ovido - Quiz & Flashcards